Vraag uw bestaande en potentiële klanten uw prestaties te beoordelen, houd de markttendensen in het oog alsook die van de doelgroep, vergelijk uw resultaten en zie waar u dan uitkomt ten opzichte van andere agentschappen in uw regio of uw land.
Contacteer onsDe aankoop van een onroerend goed, nieuw of oud, in stad of op het platteland, is een belangrijke mijlpaal in het leven. Zonder te spreken over de bouw-, of verbouwingswerken. Nochtans komen elke dag toekomstige eigenaars er alleen voor te staan met de angst zich te vergissen, zonder te weten tot wie zich te wenden, zonder te weten wie bij hen te laten komen, zonder noodzakelijkerwijze een buur of een netwerk te hebben om raad te vragen!
Geen enkele publiciteit, tweet of mailing zal meer het koopgedrag van de consumenten beïnvloeden dan de objectieve mening van een klant. U bent toch niet vergeten dat we leven in het tijdperk van sociale media ?
Wat u zegt over uzelf weegt niet zwaar door. Daarentegen, wat de anderen over u zeggen, dat is pas belangrijk !
Eerst op een vergelijkende site surfen vooraleer een belangrijke koop te doen of de meningen over een restaurant of hotel raadplegen vooraleer te reserveren, dat zijn praktijken die u toch ook gewoonlijk hanteert, niet ?
Op de dag van vandaag, staan de meningen en aanbevelingen van klanten voor de belangrijkste betrouwbaarheidsfactors op het net. Tal van onderzoeken die de laatste jaren plaatsvonden, hebben uitgemaakt dat de kritiek van de klanten een substantieel effect hebben op het koopgedrag van de consumenten. Positieve feedback zet klanten aan tot kopen. Volgens de metingen uitgevoerd door Nielsen, doen 70% van de consumenten beroep op het advies van andere klanten tijdens hun koopproces.
Organisaties die actief aanbevelingen verzamelen, zien hun verkoopvolume stijgen met gemiddeld 18% : 11% direct te wijten aan een verhoging klantenconversie, 5% als gevolg van een hoger gemiddeld bestellingsbedrag en 2% te danken aan klantenretentie ( bron: bedrijf in sociale handel Reevo ).
Marketing gericht op de kritiek van de klanten en het genereren van positieve mond tot mond reclame hebben aldus de wind in de zeilen.
Voor : omdat :
Tegen of inactief ?
Hoe verklaart men dan dat een groot aantal vastgoedmakelaars hun onlinereputatie nog niet meten?
De voordelen zijn dus duidelijk talrijker dan de nadelen. En indien u het goed aanpakt, kan u zelfs bepaalde nadelen in voordelen omzetten.
Klantenmening
Net Promoter Score®
De Net Promoter Score® ( NPS®) is een simpel maar krachtig instrument om de klanttevredenheid te meten bij middel van één enkele vraag om alzo een indicatie van het groeipotentieel van uw bedrijf of product te bekomen.
Het idee is simpel : indien u tevreden bent over een product of graag zaken doet met een bepaald bedrijf, zal u ook graag die ervaring willen delen met anderen.
De Net Promoter Score® laat toe uw klanten in drie categorieën onder te brengen naargelang hun graad van enthousiasme.
De promotors = respondenten die een score geven van 9 of 10
De passief tevredenen = respondenten die een score geven van 7 of 8
De criticasters = respondenten die een score geven van 0 tot 6
Monitoring
Gebruik onze enquête om een evaluatie van uw team uit te voeren en alzo de punten te identificeren die u met hen kan verbeteren door gebruik te maken van de ogen van uw klanten.
Elke transactie kan in verband gebracht worden met een klantenmening, hetgeen de verkoopteams ertoe aanzet het beste van zichzelf te geven.
Het bekomen van een klantenfeedback is een reëel voordeel voor wie een agentschap runt met verschillende medewerkers !
Het marktonderzoek
Met Real Advice kan u uw eigen vragenlijst opstellen, uw klantendatabase gebruiken en de tevredenheid van uw bestaande en potentiële klanten peilen op een meer gedetaillerde wijze dan door de simpele klantenmening.
Parallel hiermee, voert Real Advice marktonderzoeken uit onder de deelnemers van de vastgoedsector om hun standpunten te kennen aangaande actuele of inhoudelijke kwesties. Deze resultaten zullen in de eerste plaats aan u meegedeeld worden.
U ontvangt antwoorden op specifieke vragen en u plaatst zich op de markt met kennis van zaken.
De partners
Seerus is een platform met een samenwerkingsfinaliteit. Ze laat u toe uw markt te peilen, uw community in de sociale netwerken te verhogen en uw produkten te promoten, dit alles in één enkele actie.
Enkel uw klanten kunnen uw vragen beantwoorden. Een unieke onderzoekskoppeling wordt gegenereerd voor elke klant en koppelt de antwoorden aan de informaties waarover u reeds beschikt. U vermijdt uw klant een lang formulier te beantwoorden en zorgt tegelijkertijd voor de betrouwbaarheid van de gegevens.
Indien u het goed aanpakt, zal u niet alleen positieve meningen, een hoog zakencijfer en vele aanbevelingen vergaren maar zullen ook de groei, continuïteit en winst resultaten boeken.
Indien u het niet goed aanpakt, zal u ten minste de voldoening hebben de punten te kennen die verbeterd kunnen worden. Kennis over uw prestaties nestelen zich niet meer achter gesloten deuren, de klanten delen ze overal.
Grijp dus uw kans door u te abonneren op RealAdvice.be
NPS®, Net Promoter® & Net Promoter® Score zijn gedeponeerde handelsmerken van Satmetrix Systems, Inc., Bain & Company en Fred Reichheld.