Onze diensten

Klantenmening aangepast aan de Belgische vastgoedmarkt.

De aankoop van een onroerend goed, nieuw of oud, in stad of op het platteland, is een belangrijke mijlpaal in het leven. Zonder te spreken over de bouw-, of verbouwingswerken. Nochtans komen elke dag toekomstige eigenaars er alleen voor te staan met de angst zich te vergissen, zonder te weten tot wie zich te wenden, zonder te weten wie bij hen te laten komen, zonder noodzakelijkerwijze een buur of een netwerk te hebben om raad te vragen!

De mening van de klanten : een belangrijke troef voor de vastgoedmakelaar 2.0.

satisfaction

Geen enkele publiciteit, tweet of mailing zal meer het koopgedrag van de consumenten beïnvloeden dan de objectieve mening van een klant. U bent toch niet vergeten dat we leven in het tijdperk van sociale media ?

Wat u zegt over uzelf weegt niet zwaar door. Daarentegen, wat de anderen over u zeggen, dat is pas belangrijk !

Waarom nu ?

Eerst op een vergelijkende site surfen vooraleer een belangrijke koop te doen of de meningen over een restaurant of hotel raadplegen vooraleer te reserveren, dat zijn praktijken die u toch ook gewoonlijk hanteert, niet ?

Op de dag van vandaag, staan de meningen en aanbevelingen van klanten voor de belangrijkste betrouwbaarheidsfactors op het net. Tal van onderzoeken die de laatste jaren plaatsvonden, hebben uitgemaakt dat de kritiek van de klanten een substantieel effect hebben op het koopgedrag van de consumenten. Positieve feedback zet klanten aan tot kopen. Volgens de metingen uitgevoerd door Nielsen, doen 70% van de consumenten beroep op het advies van andere klanten tijdens hun koopproces.

Organisaties die actief aanbevelingen verzamelen, zien hun verkoopvolume stijgen met gemiddeld 18% : 11% direct te wijten aan een verhoging klantenconversie, 5% als gevolg van een hoger gemiddeld bestellingsbedrag en 2% te danken aan klantenretentie ( bron: bedrijf in sociale handel Reevo ).

Marketing gericht op de kritiek van de klanten en het genereren van positieve mond tot mond reclame hebben aldus de wind in de zeilen.

Voor of tegen?

Voor : omdat :

  • U komt tot een beter inzicht van uw klant en bent aldus beter in staat de behoeften van uw doelgroep tegemoet te komen. De kritiek van de klanten geeft u een beeld van wat uw klanten belangrijk vinden, van hun werkelijke verlangens en verwachtingen, van wat hen ergert enz...
  • U ontvangt een directe feedback over uw diensten, wat u toelaat verscheidene aspecten te verbeteren: de voorstelling van de goederen, de gebruiksvriendelijkheid van de site en van het koopproces, de klantendienst, de kwaliteit van de handelsagenten en van de diensten, enz...
  • U verhoogt uw klantenconversie en bijgevolg uw zakencijfer. Goede kritiek doet uw verkoop stijgen en bijgevolg uw zakencijfer. Bovendien zijn de consumenten bereid meer te betalen voor producten en diensten die (hoofdzakelijk) positieve kritiek kregen.
  • De online aanbevelingen versterken uw merk en laten u toe een online betrouwbaarheidsreputatie op te bouwen.
  • Uw website wordt gemakkelijker gevonden. De meningen van de klanten maken namelijk deel uit van de " user generated content " ( door gebruikers gegenereerde inhoud), wat steeds in acht genomen wordt door de zoekmachines bij het indexeren van de websites.
  • En last but not least, de interactie en - vooral- de positieve feedback, verhogen eveneens de betrokkenheid van uw medewerkers.

Tegen of inactief ?

Hoe verklaart men dan dat een groot aantal vastgoedmakelaars hun onlinereputatie nog niet meten?

  • Ze vrezen de eventueel negatieve kritiek die geformuleerd zou kunnen worden.
  • Ze voelen zich angstig op de loutere vermelding van de term “ klantenmening “: hierdoor verlenen ze inderdaad veel macht aan de klant.
  • Ze vinden de mening van hun klanten weinig belangrijk...

De voordelen zijn dus duidelijk talrijker dan de nadelen. En indien u het goed aanpakt, kan u zelfs bepaalde nadelen in voordelen omzetten.

Ons aanbod

Satisfaction

Klantenmening

  • Tevredenheidsonderzoeken geconfigureerd en aangepast aan het imago van uw kantoor.
  • Unieke links die toelaten de tevredenheid van uw klanten te verbinden met uw database. Het is onnodig vragen te stellen waarop u reeds het antwoord kent.
  • Onderzoeken die zich automatisch aanpassen aan de taal van uw klanten.
  • Integratie van de Net Promoter Score® en van de functie " commentaar ".
  • Uw resultaten aangaande tevredenheid worden (gevalideerd door ons label) op uw site opgenomen: een bekwame dienst dient te worden gemarkeerd.
  • Een maandelijks en gedetailleerd verslag dat uw resultaten analyseert en vergelijkt met alle resultaten van de verschillende agentschappen op basis van criteria zoals klanttype, contracttype, regio, periode en seizoen (...) *
    * analyse op basis van maximaal 10 criteria
  • Een hotline ter uwer beschikking en een bevoegde dienst na verkoop.

Net Promoter Score®

De Net Promoter Score® ( NPS®) is een simpel maar krachtig instrument om de klanttevredenheid te meten bij middel van één enkele vraag om alzo een indicatie van het groeipotentieel van uw bedrijf of product te bekomen.
Het idee is simpel : indien u tevreden bent over een product of graag zaken doet met een bepaald bedrijf, zal u ook graag die ervaring willen delen met anderen.

De Net Promoter Score® laat toe uw klanten in drie categorieën onder te brengen naargelang hun graad van enthousiasme.

Net Promoter Score

De promotors = respondenten die een score geven van 9 of 10
De passief tevredenen = respondenten die een score geven van 7 of 8
De criticasters = respondenten die een score geven van 0 tot 6

Monitoring

Monitoring

Gebruik onze enquête om een evaluatie van uw team uit te voeren en alzo de punten te identificeren die u met hen kan verbeteren door gebruik te maken van de ogen van uw klanten.
Elke transactie kan in verband gebracht worden met een klantenmening, hetgeen de verkoopteams ertoe aanzet het beste van zichzelf te geven.
Het bekomen van een klantenfeedback is een reëel voordeel voor wie een agentschap runt met verschillende medewerkers !

Etude de marché

Het marktonderzoek

Met Real Advice kan u uw eigen vragenlijst opstellen, uw klantendatabase gebruiken en de tevredenheid van uw bestaande en potentiële klanten peilen op een meer gedetaillerde wijze dan door de simpele klantenmening.
Parallel hiermee, voert Real Advice marktonderzoeken uit onder de deelnemers van de vastgoedsector om hun standpunten te kennen aangaande actuele of inhoudelijke kwesties. Deze resultaten zullen in de eerste plaats aan u meegedeeld worden.
U ontvangt antwoorden op specifieke vragen en u plaatst zich op de markt met kennis van zaken.

De partners

Seerus is een platform met een samenwerkingsfinaliteit. Ze laat u toe uw markt te peilen, uw community in de sociale netwerken te verhogen en uw produkten te promoten, dit alles in één enkele actie.

Enkel uw klanten kunnen uw vragen beantwoorden. Een unieke onderzoekskoppeling wordt gegenereerd voor elke klant en koppelt de antwoorden aan de informaties waarover u reeds beschikt. U vermijdt uw klant een lang formulier te beantwoorden en zorgt tegelijkertijd voor de betrouwbaarheid van de gegevens.

Uiteindelijk is het principe heel simpel:

Indien u het goed aanpakt, zal u niet alleen positieve meningen, een hoog zakencijfer en vele aanbevelingen vergaren maar zullen ook de groei, continuïteit en winst resultaten boeken.
Indien u het niet goed aanpakt, zal u ten minste de voldoening hebben de punten te kennen die verbeterd kunnen worden. Kennis over uw prestaties nestelen zich niet meer achter gesloten deuren, de klanten delen ze overal.
Grijp dus uw kans door u te abonneren op RealAdvice.be

NPS®, Net Promoter® & Net Promoter® Score zijn gedeponeerde handelsmerken van Satmetrix Systems, Inc., Bain & Company en Fred Reichheld.